Massor har hänt!
- Stephanie Åström

- 4 mars 2024
- 2 min läsning
Jösses vad tiden går fort när man har roligt (och mycket att göra...)
Vi har hunnit bygga iordning en lösdrift, två uteboxar (nästan iallafall) Få hit två ston som inte kunde bo kvar hos sina ägare längre, varit i Alperna en vecka och nästan gått bankrutt.
Fy-sjutton vad fullt upp det kan bli ibland när allt måste ske samtidigt. Och jag tycker att jag försöker bromsa hela tiden. Det går sådär får man väl säga.
Lösdriften byggdes ju lite i halvpanik, för att vi skulle få hit en inackordering, men det blev inte riktigt som tänkt.
De två uteboxarna ska få ytterväggar ganska så snart iallafall. Man får vara glad för att det är plusgrader ute och börjar närma sig vår ordentligt. Hästarna verkar iallafall väldigt nöjda med att ha det så luftigt, och det är ju det viktigaste ändå.
Sen har vi också köpt en traktor, ÄNTLIGEN! Lagom tills snön försvann. Men vad den har underlättat arbetet ordentligt här på gården medan vi har skyfflat grus, flyttat grejer och slagit ner stolpar.
Sen har vi ju också fått hit två ston som vi ska betäcka i sommar och förhoppningsvis få fram två bra avkommor som passar för ridskola. Vi kommer dock inte att betäcka riktigt än, eftersom dom kommer gå på lösdrift. Det blir ju riktigt trist med fölning mitt i vintern då. Så Hip får allt hålla sig några månader till.
Vi skulle ju också vilja få låna ett ponny sto också. Det verkar dock betydligt svårare då alla bara vill sälja ponnys med super stam.
Vi har ju dels inte budget till att köpa ett sto, och vi vill ju dels inte ha en ponny med super prestations stam. Vi vill ha någon som är genomsnäll, C eller D ponny med stabilt humör, lagom motivation och så lite flykt som möjligt.
Så om någon sitter på en sådan ponny, och inte vill betala för att ha den hemma ett år, så får ni mer än gärna höra av er! Hon behöver inte vara ridbar, men får inte ha ärftliga skador/defekter.
Dags att fodra!
Vi hörs
När kvällsljuset sakta försvinner utanför fönstret och rummet blir helt tyst, brukar jag ta en stund för att bara samla tankarna efter en intensiv dag. Jag satt i soffan med en kopp te och kom att tänka på hur skönt det är med ärliga samtal där man kan dela precis allt med sina vänner, helt utan fördomar. Häromdagen fastnade vi i en lång diskussion där vi började prata om hur synen på digital öppenhet har förändrats, och hur naturligt det blivit för många att sex chatta nuförtiden. Det var ett sånt där oväntat men väldigt avslappnat samtal som fick mig att helt glömma bort morgondagens alla måsten.